söndag 18 november 2007

Heder till OnOff!

Man är inte sämre människa än att man kan ändra sig. Det gäller både mig och OnOff.

Ni som följer bloggen någorlunda frekvent vet att jag lämnat in min mobil på lagning efter lcd-displayen hängt sig. Kontakten med OnOff började mycket dåligt då de i princip beskyllde mig för att haft sönder den genom den luddiga förklaringen "yttre åverkan". Detta ledde till att jag skickade ett långt svarsmail på deras mail och hörde inget från dem på över två veckor.

När jag kontaktade dem var de inte särskilt tillmötesgående och fortsatte hävda yttre åverkan men kunde säga exakt vad. Jag sa att det inte dög som förklaring då teknikerna måste kunna precisera sig bättre än så. Det slutade med att de hade sänkt servicekostnaden från 1500:- till 500:-. De hade dessutom inte gjort något med telefonen på de två veckor som de inte svarat på mitt mail. Jag sa att detta inte dög men för att få den lagad godkände jag reparationskostnaden så länge och fick som "tips" att prata med butikschefen där jag köpt telefonen.

Sagt och gjort. I fredags kväll fick sms om att telefonen var färdig och idag åkte jag dit. Butikschefen var inte där men hans närmaste "hand" var där. Jag drog ärendet med honom och 2½ minuter senare så var det klart. Jag betalar NADA! :) Se, det var väl inte svårt OnOff? Om alla era anställda hade samma attityd skulle ni tjäna massor av stålar, bara på inställningen.

Dessutom gjorde jag direkt ett inköpt för 1000:- så de fick nya stålar på en gång. Inte illa. En win-win situation som vi säger i branschen. Vad jag köpte? Det återkommer jag till i nästa blogg.

Inga kommentarer: